Download: ftp://slamaci@147.32.8.168/ heslo viz u tohoto příspěvku - vybrané věci (včetně titulků) i RapidShare

Fórum překladatelské skupiny ZDE
Profil překladatelské skupiny ZDE

Aktualizace:

25.5.2012 --> titulky k Hellsing OAV 9
24.5.2013 --> titulky k Hellsing OAV 10
11.11.2013 --> titulky k Dragon Ball Z 1-16
04.10.2014 --> beta titulky k One Piece movie 9 [yibis] - do titulky-beta sekce na našem FTP

neděle 5. srpna 2018

Den vyhrazený architektuře

DEN 15, středa 18. 8. 2018

Ráno vyrážíme opět brzy. Chceme si totiž zarezervovat návštěvu císařského paláce. Ten je v docházkové vzdálenosti od hotelu, ale je to bohužel poměrně dlouhá docházka - trvá to nějaký čas, zvlášť v tom vedru.

V císařském paláci zjišťujeme, že stará pravidla už neplatí: do paláce se může chodit bez rezervace. A tak si ho procházíme; je stejný jako minule.

Je tu ještě jeden palác a dvě vily kdesi v Kjótu, které rezervaci vyžadují, ale to už dnes neřešíme; místo toho jedeme metrem na nádraží a směřujeme do města Himedži.

Už jsme tam vlastně byli - projížděli jsme tamtudy na cestě do Kjóta. Ale teď chceme navštívit zdejší proslulý hrad, největší z těch dochovaných. Je už odpoledne, a tak jedeme místním vyhlídkovým autobusem, abychom všechno stihli. Hrad Himedži mi připomíná Hikone, kde jsme byli minule, jen ve větším měřítku. Také je ze dřeva, jenže postavený do výšky úctyhodných sedmi podlaží!

Sluníčko během naší prohlídky zalezlo za mraky a teplota tak klesla z “příšerné” na pouze “nesnesitelnou”. Ještě koukáme na místní obchody (jako obvykle), a pak směřujeme na nádraží. Tam nás čeká další drama - Karlovi, který na hrad nešel, protože už tam byl, a raději si šel prohlédnout místní muzea, se podařilo ztratit jeho JR Pass! A to je problém, protože tyto pasy se v případě ztráty nedají nijak nahradit. Naštěstí brzy zjišťujeme, že jeho JR Pass kdosi našel a odevzdal (bohužel nemáme nejmenší ponětí, kdo to byl) a po zhruba čtvrt hodině, kdy prolézáme kanceláře na nádraží, jsme ho ve Ztrátách a nálezech zdárně získali zpět. Můžeme tedy vyrazit zpět do Kjóta.

Tam si dávám večeři v obchodním domě a směřuju na hotel, protože mě to vedro nějak zmohlo. Zítra směřujeme do Nary!