Download: ftp://slamaci@147.32.8.168/ heslo viz u tohoto příspěvku - vybrané věci (včetně titulků) i RapidShare

Fórum překladatelské skupiny ZDE
Profil překladatelské skupiny ZDE

Aktualizace:

25.5.2012 --> titulky k Hellsing OAV 9
24.5.2013 --> titulky k Hellsing OAV 10
11.11.2013 --> titulky k Dragon Ball Z 1-16
04.10.2014 --> beta titulky k One Piece movie 9 [yibis] - do titulky-beta sekce na našem FTP

středa 11. září 2013

Den patnáctý - Dopravní prostředky

Po včerejší prohlídce Hirošimy nás dnes čekal další "cestovní" den. Tentokrát jsme se měli vydat do Tokia, ale přece jenom, cesta shinkansenem zase celý den nezabere, a tak jsme se dopoledne vydali ještě na jednu hirošimskou atrakci: do muzea dopravních prostředků.

To se nachází severně od města a pro cestu tam jsme vyrazili vlakem a přesedli na speciální vláček Astram, který jezdí s pneumatikami na betonových kolejích.

Muzeum samotné je rájem pro modeláře, protože obsahuje kolem 2500 modelů všeho možného: aut, vlaků, letadel, lodí i tramvají. Je tu také obří panoráma ukazující "dopravní prostředky budoucnosti" - zdálo se nám ale, že už je to nějaký ten pátek, co ho dělali, protože řada věcí nám tam už připadala celkem normální.

A protože většinu dalšího dne zabrala cesta do Tokia (i shinkansenem to trvalo 4,5 hodiny), napadlo mě, že si vyjmenujeme, jaké všechny dopravní prostředky jsme na naší cestě použili, protože jich je opravdu hodně.

Letadlo: Tak to je celkem jasné, letadlo jsme použili k příletu do Japonska, a pokud vše dopadne dobře, použijeme ho i k odletu. Společnost Emirates, se kterou letíme, používá na tyto trasy obrovské Boeingy 777, kde vždy zabereme celou prostřední skupinu 4 sedadel v řadě.

Vlak: Díky JR pasu náš hlavní způsob dopravy. Škoda jen, že už platí jenom dva dny... vlaků jsme tady v Japonsku vyzkoušeli celou řadu, od lokálek přes různé expresy (např. do Kanazawy), až po shinkanseny. Nutno dodat, že zatímco shinkanseny nejsou příliš vytížené a najde se v nich řada volných míst, u lokálních spojů tomu tak nebývá. Samostatnými kapitolami je vláček Kuroemon, kterým jsme jeli z Aso, a Astram, který je zvláštním křížencem vlaku a autobusu.

Autobus: I autobusů jsme vyzkoušeli několik. Od hotelového autobusu v Naritě, který nás přivezl z letiště, přes městskou hromadnou dopravu v Kjótu, až po dálniční autobusy, kterými jsme jezdili v oblasti sopky Aso.

Tramvaj: Na tramvaj jsme zatím narazili pouze v Hirošimě. Funguje v podstatě stejně jako autobusy: nastoupíte a při výstupu zaplatíte u řidiče. Tramvaje tu mají dlouhou tradici - v muzeu dopravních prostředků jsme narazili na vůz číslo 654, který byl zasažen atomovým výbuchem a přečkal to celkem ve zdraví. I v muzeu se zmiňovalo, že tramvajová doprava byla v Hirošimě obnovena už několik dní po útoku.

Metro: Metro jsme zatím vyzkoušeli ve dvou městech (Kjóto a Fukuoka), ještě nás čeká Tokio. Obecně se podobá našemu; ve Fukuoce mají ovšem tendenci nevěřit cestujícím, že se budou držet za bezpečnostním pásem, a tak na nástupištích stojí bariéry, ve kterých se otevřou dveře, jenom když je čas nastupovat.

Lanovka: Tou jsme vyjeli na horu Aso a zpátky. Běžný závěsný typ.

1 komentář:

Spock řekl(a)...

poznámka: je to zápis za den 10.9.2013, jen jsme se dostali k zveřejnění později, kvůli problémům s připojením s internetem