Download: ftp://slamaci@147.32.8.168/ heslo viz u tohoto příspěvku - vybrané věci (včetně titulků) i RapidShare

Fórum překladatelské skupiny ZDE
Profil překladatelské skupiny ZDE

Aktualizace:

25.5.2012 --> titulky k Hellsing OAV 9
24.5.2013 --> titulky k Hellsing OAV 10
11.11.2013 --> titulky k Dragon Ball Z 1-16
04.10.2014 --> beta titulky k One Piece movie 9 [yibis] - do titulky-beta sekce na našem FTP

neděle 5. srpna 2018

Všude samé hrady

DEN 22, středa 25. 7. 2018

Ráno vyrážíme v osm hodin. Tyler nás veze na nádraží, a my vyrážíme do blízkého města Macumoto (znamená to něco jako “původ borovic”). Macumoto miluje svou historii - celé město je jako jedno velké muzeum.

Hlavní atrakcí je ovšem zdejší hrad. Říká se mu “Černý hrad” a je to vůbec nejstarší dochovaný hrad v Japonsku - 400 let! Prodělal pochopitelně nějaké ty rekonstrukce, ale vypadá nádherně. Jen kdyby se tam člověk nemusel pořád přezouvat. Začínám mít podezření, že se jedná o starý samurajský trik - pokud nepřítel dobude hrad, mohou ho obránci pobít, zatímco se přezouvá.

Po hradu se vydáváme do městského muzea. Tam ani nepotřebujeme vstupenku - platí ta z hradu. V muzeu je hodně o historii města, a také část expozice střelných zbraní (druhá část je na hradě). Bohužel, po návratu na nádraží zjišťujeme, že další vlak jede až za hodinu. A to dnes chceme ještě stihnout hrad Arato, který se nachází u Čikumy! Naštěstí nás Tyler vyzvedává na nádraží a veze nás až k hradu. Ten je na vysokém kopci - pěšky bychom se tam plahočili bůhvíjak dlouho.

Arato je jiný typ hradu - v podstatě to jsou opevněné kasárny s rozhlednou. Hrad sám skoro není vidět - není to žádný symbol postavení, ale funkční tvrz.

Scházíme dolů z kopce, na kterém je i buddhistický chrám a šintoistická svatyně plodnosti. Lezeme do lázně a večer si užíváme typickou rjokanovou večeři složenou z mnoha chodů. Pravda, některé z nich, jako třeba polévka s… čímsi, snad řasami, snad klíčky, se nesetkávají s nadšením.

Máme tu druhou a poslední noc, zítra už jedeme do Tokia!