Download: ftp://slamaci@147.32.8.168/ heslo viz u tohoto příspěvku - vybrané věci (včetně titulků) i RapidShare

Fórum překladatelské skupiny ZDE
Profil překladatelské skupiny ZDE

Aktualizace:

25.5.2012 --> titulky k Hellsing OAV 9
24.5.2013 --> titulky k Hellsing OAV 10
11.11.2013 --> titulky k Dragon Ball Z 1-16
04.10.2014 --> beta titulky k One Piece movie 9 [yibis] - do titulky-beta sekce na našem FTP

úterý 17. července 2018

Japonsko, aneb Cesta tam a zase zpátky 2: Návrat na ostrovy

Je to už téměř pět let, co se naše skupina vydala do Japonska. Za tu dobu se toho zas tak moc nezměnilo, ale něco přece - někteří z nás o pět let zestárli a někteří i ztratili členy rodiny nebo naopak získali nové.

Je to pět let a my jsme se rozhodli, že přišel čas na další výpravu. Tentokrát ovšem ve velkém stylu: vyrážíme na čtyři týdny, a to v šestičlenné sestavě.

Většinu naší výpravy tvoří rodina Melků - Karel, Lukáš, Václav a František. Kromě Karla, který byl na minulé výpravě, a kromě toho absolvoval ještě jednu cestu do Japonska, jsou to vesměs cestovní nováčci, které čeká jejich první cesta letadlem. Karel je ovšem ostřílený; je z nás jediný, kdo skutečně studoval japonštinu, a bude se jistě hodit při luštění nápisů.

Tomáš je mezi námi hlasem rozumu, ale doufáme, že se to dá léčit. Jako profesionální ajťák nese odpovědnost za naše technické vybavení.

A pak jsem tu já. Já přináším zejména angličtinu pro situace, kde Karlovy znalosti japonského jazyka nebudou stačit; a kromě toho mám bohaté zkušenosti z jiných cest. A v neposlední řadě… dobrá, v poslední řadě mi připadl úkol vést tento deník. Toto je náš příběh…

Tři zkoušky Merkurovy
DEN 1 - středa 4. 7. 2018

Ani jsme dnes nespali, protože naše letadlo odlétá už v sedm hodin ráno. Všichni jsme se už v úterý večer shromáždili u nás doma a po třetí hodině ráno vyrážíme na letiště. Merkur, bůh poutníků, nicméně požaduje, abychom ukázali, že jsme takové cesty hodni. Musíme splnit tři obtížné zkoušky, než se asi za čtyřiadvacet hodin dostaneme do vytouženého Japonska.

ZKOUŠKA PRVNÍ: CESTA NA LETIŠTĚ

Na letiště vyrážíme autobusem 910 - dobrá zpráva je, že vyráží z Budějovické, kousek od našeho domu, ta špatná, že se hodinu kodrcá přes celou Prahu. Ale ve 4:50 jsme už na letišti. Tentokrát letíme do Tokia přes Miláno; odbavíme kufry, projdeme kontrolou a už čekáme u východu D2. Tam ovšem nastává první zádrhel - letadlo přesunuli k jinému východu, který naštěstí není daleko. A krátce na to už nastupujeme dovnitř.

Let je plný a cesta do Milána by měla trvat jen 90 minut - však to taky není daleko. Trochu dřímáme, ale není to dvakrát pohodlná cesta.

ZKOUŠKA DRUHÁ - NUDA V MILÁNĚ

V Miláně, kam naše letadlo dorazilo asi v půl deváté ráno, nás čeká druhá zkouška - sedm dlouhých hodin čekání. Na to, abychom se vydali do města nemáme ani čas, ani energii. Pospáváme a čekáme, až nám moudrá světelná tabule prozradí, kam máme jít, což jí trvá úmorně dlouho. Nakonec se nám však podařilo dostat se do Airbusu, který nás má zavézt na tokijské letiště Narita.

ZKOUŠKA TŘETÍ: PŮL DNE V LETADLE

A v tomto letadle bohužel strávíme hodně dlouhou dobu - více než dvanáct hodin! Ještě že tu jsou USB porty, a tak máme energii pro naše zařízení. Bohužel, místa tu zdaleka není tolik jako před pěti lety s Emirates - a nebo jsme od té doby nabobtnali? Jídlo je ovšem slušné - máme na výběr z italských lasaní nebo japonských kuřecích kousků s rýží. Potom musíme vyplnit imigrační dotazníky, které japonské úřady vyžadují. A tak nám cesta nepříliš příjemně ubíhá. A někdy během těch dvanácti hodin míjíme půlnoc…